استاندارد میز خانگی

 

آزمون میز خانگی

آزمون میزهای خانگی بر اساس استاندارد 7493 « مبلمان – میزها – روش های آزمون برای تعیین پایداری، استحکام و دوام »و استاندارد 17419 « مبلمان – استحکام ، دوام و ایمنی – الزامات میز خانگی » انجام می گیرد.

استاندارد 7493 « مبلمان – میزها – روش های آزمون برای تعیین پایداری، استحکام و دوام »

این استاندارد نخستین بار در سال 1383 تدوین ومنشر شد و در سال 1396 مورد تجدید نظر قرار گرفت. هدف از تدوین این استاندارد، تعیین روش های آزمون برای تعیین پایداری ، استحکام و دوام ساختاری انواع میز و سطوح کار بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده ، مواد ، طراحی ، ساختار یا فرآیندهای تولید است. این استاندارد شامل روش های آزمون برای تعیین کهنگی ، کاهش کیفیت و عملکرد الکتریکی نمی باشد. 

منبع :
BS EN 1730:2012, Furniture – Tables – Test methods for the determination of stability, strength and durability

استاندارد 17419 « مبلمان – استحکام ، دوام و ایمنی – الزامات میز خانگی »

این استاندارد اولین بار در سال 1392 تدوین شد و در سال 1396 مورد تجدید نظر قرار گرفت. هدف از این استاندارد، تعیین حداقل الزامات مورد نیاز برای ایمنی ، استحکام و دوام انواع میز خانگی مورد استفاده برای بزرگسالان می باشد که می تواند در ساختار آن ها از شیشه استفاده شده باشد. این استاندارد برای میزهای اداری یا میزهای تحریر که مصارف خانگی دارند و میزهای مورد استفاده در آموزشگاه ها و میزهایی که به منظور استفاده در محیط خارج از منزل (فضای باز ) تولید شده اند ، کاربرد ندارد.

منبعی که برای تدوین این استاندارد استفاده شده است:

BS EN 12521:2015, Furniture – Strength, durability and safety – Requirements for domestic tables